Letnia Szkoła Go4Poland 2024 w symulacji Wschód Dzikiego Zachodu
Wschód Dzikiego Zachodu – symulacja biznesowa opracowana przez aleGRA Twórczy Rozwój przeniosła uczestników Letniej Szkoły Go4Poland 2024 do Kairoscity, małego miasteczka pośrodku prerii. Dla jej uczestników była to doskonała okazja, aby zmierzyć się z realnymi wyzwaniami tworzenia i zarządzania firmą. Wymagało to od nich wcielenia się w rolę mieszkańców, którzy prowadzą swoje rodzinne biznesy, konkurują i współpracują na konkurencyjnym rynku.
Wschód Dzikiego Zachodu to aktywny udział w grze szkoleniowej
Gra szkoleniowa wspiera w uczeniu się. Mechanika i fabuła gry stają się narzędziem, które skutecznie wpływa na rozwój wiedzy, umiejętności i postaw związanych z budowaniem biznesu. Gracze Wschodu Dzikiego Zachodu mieli okazję do aktywnego treningu i podnoszenia kompetencji w takich obszarach jak:
- przygotowanie do rozmów z kontrahentami,
- budowanie i zarządzanie zespołem negocjacyjnym,
- obieranie strategii prowadzenia rozmów,
- radzenie sobie z presją czasu w środowisku konkurencyjnym,
- budowanie dobrego kontaktu z partnerami,
- zdobywanie i wymiana informacji,
- prowadzenie rozmów biznesowych,
- dobijanie targu i zamykanie rozmów.
Rodzinne narady i budowanie strategii działania w grze, seria spotkań biznesowych z innymi drużynami dały graczom również pole go do doskonalenia innych kompetencji, ważnych w prowadzeniu biznesu. Komunikowania się, współpraca zespołowa, leadership. Mechanizm grywalizacji pokazał wartość i znaczenie jakie ma w biznesie kooperacja.
Symulacja biznesowa na dzikim zachodzie
W anturażu związanym z życiem osadników na Dzikim Zachodzie zaszyte są mechanizmy prowadzenia biznesu. Gra symuluje realne procesy biznesowe. Skłania graczy do podejmowania decyzji i konfrontuje z ich konsekwencjami. Skłania do zachowania balansu między dobrymi relacjami a realizacją własnych celów biznesowych.
Sukces w grze wymaga „pilnowania kasy” i rozsądnych decyzji finansowych. Gracze prowadzą księgowość rozliczając każdą transakcję. Pozyskują zasoby do prowadzenia swojego głównego interesu, sprzedają i kupują działki szukając dla niego najlepszej lokalizacji. Jak przystało na dziki zachód rywalizują również o dostęp do złotodajnej żyły.
Dla graczy, którzy już mają doświadczenia biznesowe, gra była okazją do odświeżenia swojego biznesowego know how i zyskania nowych doświadczeń. Dla mniej doświadczonych – treningiem, który posłużył do lepszego poznania siebie w nowych biznesowych sytuacjach i rolach. W ten sposób stała się praktycznym uzupełnieniem dla treści wszystkich innych zajęć, których doświadczyli uczestnicy Letniej Szkoły Go4Poland 2024
Tworzenie szkoleń z grami to specjalizacja aleGRA Twórczy Rozwój. Łączą one cele merytoryczne i atrakcyjną formułą zajęć. Prócz Wschodu Dzikiego Zachodu w portfolio mają takie propozycje jak: Licencja na komunikowanie się i współpracę; Salon gier psychologicznych; Magia gry, Podróż szlakiem wartości firmy.
Klimat gry i niezapomniane doświadczenie
Już na pierwszy rzut oka widoczne było jak bardzo gra „wkręciła” graczy. Dziki Zachód budzi skojarzenia z wolnością, swobodą i przygodą. Immersyjność świata gry sprawiła, że przez kilka godzin gracze zaczęli w nim żyć jak w realnym świecie. Oprawa gry jest fantazją, jednak przeżywane emocje okazały się prawdziwe. To wpłynęła na bardzo szybki wzrost zaangażowania zaangażowanie. Sprawiało, że doświadczenia wynoszone z gry stały się żywe i przypominały realne zmagania z prowadzeniem interesów. Sukces biznesowy saloonu lub zakładu pogrzebowego, w małym miasteczku pośrodku gór, stały się realnym i ważnym celem dla każdego z graczy.
Tu warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden walor Wschodu Dzikiego Zachodu – ta gra to również narzędzie integracji zespołu. Dała uczestnikom Letniej Szkoły możliwość lepszego poznania się we współpracy i rywalizacji.
AleGRA Twórczy Rozwój